Auteursklachten: we rekenen écht op u!!

Er zijn, onder meer dankzij alerte VAV-leden en na onze oproep in april, opnieuw dossiers in de maak over wanpraktijken bij enkele uitgevers die de rechten van auteurs met voeten treden: er is geen of een slecht contract, er wordt niet, te weinig of te laat uitbetaald, auteurs krijgen geen of te weinig informatie, er wordt gesjoemeld met printing on demand en vertalingen…

In zulke gevallen staat of valt voor VAV alles met uw individuele inbreng als auteur: zonder uw informatie kunnen wij geen krachtig groepsdossier aanleggen en niets ondernemen. Zoals bij veel facetten van onze werking is ook dit dus een kwestie van solidariteit. In het verleden is al bewezen hoe sterk die kan zijn. U kunt met uw vragen en informatie over kwalijke praktijken te allen tijde en in het grootste vertrouwen terecht bij Natalie Ariën. Uw anonimiteit blijft gegarandeerd zolang u dat wenst.