21 juni – lancering generieke leescampagne

Geacht lid,

Op 21 juni bent u van harte uitgenodigd op het lanceringsmoment van de generieke leescampagne Boek tijd voor een boek: u wordt om 12u30 mét boek verwacht in Brussel, Gent of Antwerpen.

Het inititatief van deze leescampagne kwam er vanuit BoekenOverleg, het overlegplatform van de Vlaamse letterensector. De middelen komen van de minister van Cultuur. De campagne wordt vormgegeven door het communicatiebureau BBDO, en moet vooral een sensibilisering zijn om tijd te maken voor het lezen van boeken.

Op de langste dag én de eerste dag van de zomer krijgt de campagne een mediagenieke aftrap met een Leesmarathon: op 3 verschillende publieke locaties in Vlaanderen komen mensen bij elkaar om tijdens de lunchpauze een uurtje samen te lezen. De aftrap wordt breed gecoverd door VRT, Medialaan en de geschreven pers.

We doen een warme oproep aan onze leden om het startschot van deze campagne zo luid mogelijk te laten klinken!

Praktisch

wanneer? Dinsdag 21 juni, 12.30 – 13.30u

Waar? Antwerpen (Theaterplein) – Brussel (Muntplein) – Gent (Kouter)

Meer informatie over de campagne vindt u vanaf 20 juni op deze site.