23 januari – Open Boek: inschrijven kan!

VAV heet u van harte welkom op haar online webinarreeks Open Boek! We kondigden het project vorige maand aan, en vandaag kunnen we u het programma voor de eerste reeks voorstellen.

• 11u: Gaea Schoeters en Johanna Pas: Keuzes maken en knopen doorhakken. De vertaling van “Hold Your Own” van Kae Tempest
    Gaea Schoeters en Johanna Pas vertaalden de bundel “Hold Your Own” van Kae Tempest. De vertaling verscheen onder de titel “Tiresias” bij Poëziecentrum. Toneelhuis gebruikte een deel van de tekst om als monoloog op de planken te brengen.
    In dit webinar vertellen Gaea Schoeters en Johanna Pas over het werk van Kae Tempest en de plaats van deze bundel daarin, over het vertaalproces en de ins en outs van een duovertaling.

• 14u: Shamisa Debroey: interactieve lezing over de impact van woorden – vandaag en morgen
    “I am deliberate and afraid of nothing”, zo sprak wijlen Audre Lorde. Sterk in haar overtuigingen en bewust van de kracht van haar woorden wordt ze vandaag de dag door een nieuwe generatie lezers gelezen en geïnterpreteerd.
    Als schrijvers onderschatten we soms de impact van onze woorden. Hoe schrijven we werk dat niet alleen nu, maar ook morgen een betekenis heeft? We volgen enkele voorbeelden en bespreken de gevolgen van de geschiedenis op ons werk.

• 18u: Toni Coppers: De kunst van het schrijven
    Coppers is zonder twijfel Vlaanderens favoriete misdaadauteur. Hij staat bekend om zijn ingenieuze plots en doorgedreven psychologische karaktertekeningen.
    Toni weet dat iedereen een verhaal heeft dat de moeite is om te vertellen. Niet iedereen wil een thriller schrijven, maar ook een goede familiesaga, een historische roman, een liefdesverhaal en zelfs je eigen familiehistoriek die je uitschrijft voor de kleinkinderen heeft nood aan de juiste ingrediënten om je lezers te boeien. In dit online seminarie deelt Toni zijn schrijversgeheimen en geeft een inkijk in de verschillende aspecten van het schrijfproces. Hij spreekt onder meer over het belang van research, het tot leven brengen van personages, spanningsbogen en een geslaagde promotievoering.

Deelname is gratis, inschrijven is noodzakelijk.

Schrijf hier in voor de webinars van 23 januari

Noteer ook alvast de data voor de volgende reeksen: 27 februari, 27 maart, 17 april en 15 mei.

Open Boek kwam tot stand met de steun van