UA-Onderzoek: product placement in boeken

Een groep onderzoekers van het marketingdepartement van de Universiteit Antwerpen werkt aan een grootschalig onderzoeksproject over merkplaatsing (product placement) in boeken – een  marketingtechniek waarbij merkproducten in media-inhoud worden geïntegreerd (films, televisieprogramma’s, video’s, computerspelletjes, boeken), in ruil voor een compensatie voor de producent van de media-inhoud.

De onderzoekers willen de mening van auteurs, uitgevers en lezers over verschillende aspecten van merkplaatsing in fictie (romans, kortverhalen,…).

VAV wil dit onderzoek graag ondersteunen door de vragenlijst aan haar leden te bezorgen. Van zodra de onderzoekers de gegevens hebben verzameld en geanalyseerd, zullen zij ons een samenvatting van hun bevindingen bezorgen, die we dan met u zullen delen.

Alle verzamelde gegevens worden anoniem verwerkt en zullen enkel gebruikt worden voor academisch onderzoek.

Klik hier om de vragenlijst in te vullen

Met vragen kunt u terecht bij de onderzoekers:

Dr. Yana Avramova

Prof. Dr. Patrick De Pelsmacker

Prof. Dr. Nathalie Dens