Monty zoekt beloftevolle theaterauteurs voor het Schrijversgevang

Met het Schrijversgevang wil Monty een oefenruimte bieden aan beloftevolle theaterauteurs, hen stimuleren en een impuls betekenen voor het schrijven van Nederlandstalige theaterteksten.

Wat? Voor het Schrijversgevang laten drie beloftevolle theaterauteurs zich een week lang opsluiten in Monty. Op vijf dagen tijd moet ieder van hen op de proppen komen met een nieuwe, afgewerkte theatertekst. Op het einde van dag vijf worden de teksten verdeeld onder drie doorwinterde theatergezelschappen. Zij brengen de nieuwe pennenvruchten twee dagen later op scène. Gekruid met de nodige dosis deadline-adrenaline voor auteurs én acteurs levert dit steevast verfrissend theater op.

Theaterauteurs krijgen een mogelijkheid om geconcentreerd aan een opdracht te werken. Ze kunnen hun tekst meteen testen. Doordat hun werk op scène wordt gebracht door ervaren gezelschappen, zien ze wat werkt en niet werkt.

Monty is op zoek naar beloftevolle theaterauteurs die zich vijf dagen lang vrijwillig laten opsluiten in hetSchrijversgevang. De kultuurfaktorij zoekt geen absolute starters, maar schrijvers die al enkele teksten neergepend hebben.

Geïnteresseerd om deel te nemen aan het Schrijversgevang? Stuur voor 15 april je bio samen met twee recente theaterteksten naar denisvanlaeken@monty.be.