Ongelijk maar eerlijk – naar een eerlijke verloning van schrijvers

Het Overleg Literaire Organisatoren (OLO) vraagt aandacht voor eerlijke en gelijke verloning in de literaire sector. Naar aanleiding van het rapport ‘Ongelijk maar eerlijk’,  geschreven door dr. Kila van der Starre, roepen de Vlaamse Auteursvereniging, het Overleg Literaire Organisatoren, deBuren en Literatuur Vlaanderen auteurs en organisatoren op de komende tijd extra aandachtig naar de eigen praktijk te kijken en de resultaten hiervan met ons te delen.

Klik hier voor meer informatie.

Het rapport ‘Ongelijk maar eerlijk’ kan je hier raadplegen.

Om de praktijk nog beter in kaart te brengen, roepen we auteurs en organisatoren op de komende maanden extra aandachtig te kijken naar de eigen praktijk. Wat we graag van jullie willen horen: stel je een vraagprijs voorop? Wordt die gehonoreerd? Hoe verloopt het gesprek hierover met je opdrachtgevers? Verwijzen zij naar de minimumtarieven van Literatuur Vlaanderen (regeling auteurslezingen), naar de engagementsverklaring van de literaire organisatoren die structureel betoelaagd worden of naar hun eigen verloningspraktijk?

Dank om jullie ervaringen voor 5 juni te delen via deze vragenlijst!