Poëziewedstrijd – Animatiefilm en poëzie over vrede in het kader van de herdenking van WO I

Het Vlaams Fonds voor de Letteren en het Vlaams Audiovisueel Fonds willen, naar aanleiding van de herdenking van de Eerste Wereldoorlog in 2014, twaalf ultrakorte animatiefilms met bijhorende gedichten laten creëren rond het thema ‘vrede’.

De Fondsen deden, in samenwerking met bioscoopgroep Kinepolis en Canvas, einde 2012 een unieke oproep naar de animatiesector om filmprojecten in te dienen. Met de lancering van een gedichtenwedstrijd richten ze zich nu tot de literaire wereld. De afgewerkte films worden in het voorjaar van 2014 aan het ruime publiek voorgesteld via de schermen van Kinepolis en later, samen met de gedichten, via de platformen van Canvas en andere zenders van de VRT.

Meer informatie over deelnemen vindt u hier.